کد مطلب:321394 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:110

استدلال به حدیث (العلم سبعه و عشرون حرفا)
گفته است و حدیث العلم سبعة و عشرون حرفا فجمیع ما جاءت به الرسل حرفان فاذا قام القائم یبث باقی الوجوه منزل كتاب مستطاب ایقان نازل فرموده اند قوله جل بیانه و عز برهانه و امری را كه انبیا و اولیاء و اصفیا به آن اطلاع نیافته و یا به امر مبرم اظهار نداشته اند این همج رعاع به عقول و علوم و ادراك ناقص خود میزان می نمایند اگر مطابق نیاید انكار می نمایند اتحسب ان اكثرهم یسمعون او یعقلون انهم الا كالانعام بل هم اضل سبیلا انتهی بعد به الفاظی كه لایق خود او است اشاره به مولای من كرده كه امری را كه انبیا و اولیاء و اصفیا به آن اطلاع نیافته را ذكر فرموده و یا به امر مبرم اظهار نداشته را ترك فرموده و بعد رد كرده اند كه بیان نفرمودن دلیل ندانستن نیست و این شخص جواب می گوید كه صاحب ایقان را هم گفته بود كه یا به امر مبرم اظهار نداشته دیگر چرا رد كردید و باز چون از مقصود آنها آگاه بوده كه مقصودشان تفضیل این مرد است بر خاتم و ائمه (ص) خواسته متشابهی ذكر كند كه ما را ملزم كند گفته است و دیگر آنكه از مطالب مسلمه محققه حضرت شیخ و جناب سید ارواحنا لهما الفدا است كه از قرآن و آثار بیرون آورده اند و جمیع آفاق و انفس و كتاب آسمانی و ظهورات مظاهر قدسیه را شاهد آن آورده اند كه باطن ولایت اشرف از نبوت است و ظهور قائم ظهور بطون است و جناب ایشان
خوب این معنی را می دانند و همین است كه در صد هزار پرده اسم آن را ركن رابع گذاشته حال محض رد و اعتراض او را ظهور وصایت انگاشته اند حفظت شیئا و غابت عنك اشیاء.